Ecommerce-campaign

Table of Contents

Mulți specialiști în marketing uită că există și alte modalități de a face publicitate în afară de Google și social media, iar adevărul este că niciun alt instrument de marketing nu raportează rezultate la fel de mari ca o campanie SMS bine pusă la punct.

În plus, în ultima vreme, mulți utilizatori se plâng că agenții de publicitate îi bombardează atât de des cu mesaje publicitare în aplicațiile de mesagerie, cum ar fi WhatsApp , încât preferă să le dezactiveze și să revină doar la SMS.

S-ar putea să fiți surprins să aflați că SMS-urile nu trebuie să se limiteze la clienții existenți care și-au furnizat deja numerele de telefon. Aproximativ 50% dintre mesaje provin de la persoane care nu au ales un produs sau nu și-au finalizat comanda, ci doar au dorit să ia legătura cu un magazin online rapid și ușor pentru a întreba ceva mai mult.

Acești “aproape clienți” reprezintă o sursă potențială de venituri dacă îi ajutați să vă contacteze rapid prin SMS.

Cum se desfășoară o campanie de marketing prin SMS pentru comerțul electronic?

Nu este deloc dificil și iată cum puteți începe:

1. Stabiliți obiectivele dvs.

Mesajele text pentru afaceri au două funcții principale: informare și vânzări. Un SMS care conține o ofertă, o promoție sau o reducere are ca scop creșterea conversiilor și a veniturilor și transformarea potențialilor clienți în clienți fideli.

Gândește-te pentru care dintre produsele tale SMS marketing va avea cel mai mult sens și concentrează-te pe crearea unei campanii în jurul acestuia.

Sau, dacă vă este greu să promovați evenimente speciale și campanii de vânzări generale prin alte canale, cum ar fi e-mailul, comunicați printr-o campanie de SMS-uri în masă.

Dacă aveți nevoie de mai mult feedback din partea clienților, trimiterea de sondaje sau voturi prin SMS poate fi un bun început.

2. Determinați-vă parametrii de succes

La fel ca în cazul oricărui proiect, este important să stabiliți obiective pentru campaniile prin SMS, astfel încât să vă puteți urmări progresul. Aceste obiective sunt mai eficiente dacă sunt specifice.

Asigurați-vă că știți ce doriți să arate rapoartele și analizele dvs. înainte de a apăsa butonul de trimitere a campaniei dvs.

Vă încurajăm să vă asigurați că urmăriți:

  • Numărul de mesaje trimise;
  • Procentul de mesaje livrate;
  • Procentul de mesaje deschise;
  • Procentul de clicuri;
  • Numărul de refuzuri de a mai primi mesaje;
  • Venituri din campania SMS.

Având aceste date, veți putea să identificați cele mai de succes campanii și să vă optimizați strategia pentru a vă dubla pe ceea ce vă aduce cele mai bune rezultate.

3. Creați un cont SMSAPI

În SMSAPI puteți trimite mesaje în 3 moduri – API, portal web și aplicație.

După cum sugerează și numele nostru, API-ul este o parte esențială a platformei. Interfața este descrisă în detaliu în documentația noastră. De asemenea, am pregătit biblioteci SMS API care ajută dezvoltatorii să implementeze multe limbaje de programare. Pentru a începe să trimiteți SMS prin intermediul API, aveți nevoie (desigur) de un cont SMSAPI activ și de o cheie de autentificare specială (token).

Portalul bazat pe web (denumit și Portalul clienților) este cel mai de bază punct de acces. Acesta oferă un set de instrumente după crearea unui cont gratuit. Tabloul de bord SMSAPI este panoul de comandă în care se configurează funcțiile dorite, cum ar fi generarea de token-uri API, deschiderea de subconturi, înregistrarea de nume de expeditor SMS etc.

Pe lângă interfața noastră deschisă de programare a aplicațiilor (API) și portalul nostru web, există și o aplicație mobilă – SMSAPI. Acesta este un instrument care face ca marketingul prin SMS și comunicarea mobilă să fie și mai convenabile.

Aplicația este gratuită în Google Play și App Store. Tot ce aveți nevoie este doar un cont SMSAPI.

În SMSAPI veți putea să urmăriți listele de clienți, să trimiteți mesaje cu diferite ocazii, programând o zi și o oră în avans.

Creați un cont SMSAPI gratuit și încercați funcțiile platformei

4. Începeți să vă creșteți lista pentru SMS

V-ați stabilit obiectivele și prioritățile și ați ales un instrument excelent pentru trimiterea de mesaje SMS în masă. Acum este momentul să începeți să vă creșteți baza de abonați pentru SMS.

Ferestrele pop-up de pe site-ul dvs. web sunt una dintre cele mai bune modalități de a colecta numerele de telefon ale clienților și de a vă crește lista de abonați pentru SMS. Iată câteva exemple:

Este recomandabil să aveți o bază de date creată în mod natural de utilizatori care ar fi interesați de produsul sau serviciul dumneavoastră. O bază de date de clienți cumpărați se întoarce adesea împotriva dvs. pentru că nu este formată din persoane dispuse să vă fie clienți. Cumpărarea de contacte pentru o campanie SMS nu este sustenabilă pe termen lung și va provoca doar frustrare, pierdere de timp și bani.

Câteva sfaturi suplimentare pentru a obține cele mai bune rezultate din strategia de marketing prin SMS

Nu deranjați. Există o linie fină între a le face cunoscut clienților dvs. în mod subtil faptul că sunteți disponibil și a le distrage atenția sau a le trimite tot timpul spam-uri cu informații;

Oferiți libertate. Includerea unui mesaj de renunțare care permite utilizatorilor să tasteze “STOP” în orice moment lucrează în favoarea dumneavoastră;

Oferiți detalii. Atunci când oamenii se înscriu, anunțați-i cât de des să se aștepte la mesaje din partea dumneavoastră și la ce fel de conținut să se aștepte.

Cu cât utilizați mai mult campaniile de marketing prin SMS și analizați rezultatele pentru a ști ce puteți schimba în viitor, cu atât mai puternic poate deveni acest instrument de marketing pentru afacerea dvs. online.

Dacă încă vă întrebați dacă este momentul pentru o campanie de SMS marketing, nu uitați – “când” ideal ar fi fost ieri, înaintea concurenților dumneavoastră. Iar următorul moment optim este astăzi.

Aflați, de asemenea, Cum să vă atrageți publicul prin conținut SMS.