Bunul SMS de școală veche. Probabil că te gândești că un astfel de lucru al trecutului nu își are locul în comerțul electronic modern, dar se pare că, în anumite situații, acesta este mult mai eficient decât alte modalități de comunicare cu clientul. Notificări instantanee, statusuri de livrare și conversații atractive în ambele sensuri – aceasta este puterea mesajelor SMS. Se pare că 160 de caractere fac o diferență reală.
Marketingul mobil folosind trimiterea de SMS-uri în masă poate fi o modalitate foarte eficientă de a ajunge la o gamă largă de consumatori, precum și de a construi relații cu clienții existenți în comerțul electronic. Cu toate acestea, condiția este ca expeditorii acestor mesaje să respecte regulile de marketing prin SMS.
În practică, acest lucru înseamnă că o campanie mobilă bine pregătită oferă o valoare specifică destinatarilor, răspunde nevoilor și intereselor acestora, și nu doar informații aleatorii despre un produs sau un serviciu. De aceea, este, de asemenea, un răspuns despre cum să-ți promovezi startup-ul. Tot ce ai nevoie este o bază de date de contacte și o idee pentru un conținut captivant.Lista rapidă a bunelor practici de marketing prin SMS.
Lista rapidă a bunelor practici de marketing prin SMS
- Colectează întotdeauna contacte cu consimțământul de marketing prin SMS în conformitate cu regulile GDPR.
- Folosește funcția de dezabonare care ajută clienții să se dezaboneze din baza ta de date.
- Introdu linkuri prescurtate pentru a reduce numărul de caractere.
- Adaugă parametrii UTM la URL-uri pentru a urmări comportamentul clienților în Google Analytics.
- Monitorizează frecvența mesajelor SMS pentru un singur utilizator și nu exploata niciodată confidențialitatea clienților.
Cum se măsoară eficiența marketingului prin SMS?
Utilizează linkuri scurte cu parametrii UTM pentru a urmări comportamentul utilizatorilor în Google Analytics. Acesta este cel mai simplu mod de a verifica cât de bine funcționează campaniile tale.
Iată, de asemenea, o scurtă explicație video privind adăugarea de UTM la link-urile scurte:
În paragrafele următoare, îți vom prezenta cele mai frecvente probleme de comerț electronic pe care mesajele SMS le pot rezolva rapid.
1. Clienții au ratat promoția?
Soluție: Realizează o vânzare prin SMS marketing în e-commerce
Aproape toată lumea are cel puțin un telefon mobil. Astfel, SMS-ul poate fi o modalitate foarte eficientă de a transfera un client din lumea offline în cea online. Tot ce trebuie să faci este să incluzi un link, de preferință unul prescurtat cu parametri UTM. Acesta îl va conduce pe destinatar la magazin. Anunță consumatorul despre promoțiile curente și încearcă să-l determini să cumpere rapid.
Un exemplu de promoție prin SMS cu durată limitată
Un restaurant japonez care vinde sushi online poate trimite clienților săi un SMS cu următorul conținut:
După ce apasă pe URL, destinatarul este redirecționat către pagina coșului de cumpărături, la care a fost adăugat un set promoțional de sushi și îl poate comanda imediat. Un singur SMS trimis în timpul săptămânii, după-amiaza, poate crește numărul de comenzi în restaurant.
2. Lipsa de informații despre stadiul comenzii?
Soluție: memento-uri automate prin SMS
Comunicarea prin SMS va fi utilă în timpul procesării comenzilor. În acest moment, este vital să comunici rapid și eficient. Clientul ar trebui să se bucure de cumpărături, să numere orele până la primirea pachetului și să nu se întrebe dacă comanda sa a fost plasată cu succes sau dacă curierul a pierdut coletul în casa de sortare. Cum ar trebui să arate comunicarea în etapa de îndeplinire a comenzii?
Primele informații despre stadiul comenzii ar trebui să fie trimise prin e-mail – aceasta este soluția potrivită atunci când tranzacția este finalizată, deoarece clientul este online și va verifica e-mailul ulterior. Alte informații despre starea comenzii ar trebui trimise prin SMS, deoarece acest mesaj va fi livrat direct în buzunarul destinatarului.
Ce este important, acest proces poate fi complet automatizat datorită integrării SMSAPI cu cele mai populare programe de comerț electronic, cum ar fi Magento, WooCommerce, PrestaShop și multe altele.
Notificările sunt utile și atunci când consumatorul a finalizat procesul de cumpărare, dar nu a confirmat plata. În această situație, este suficient să trimiți un mesaj scurt clientului că dorești să împachetezi și să expediezi produsul pe care l-a comandat, dar probabil a uitat să plătească.
Un exemplu de SMS de atenționare de plată
În cazul unui magazin online care vinde rucsacuri, mesajul poate arăta astfel:
În plus, este populară trimiterea de notificări atunci când trebuie să returnezi banii după ce ai acceptat returnarea produsului. În această situație, merită să formulezi un mesaj privind starea plății. Acesta ar arăta că îți pasă de fiecare client și că dorești să îmbunătățești calitatea experienței de cumpărare a acestuia cu ajutorul standardului de servicii.
Mai ales în cazul reclamațiilor și al retururilor, ar putea chiar să condiționeze comenzile ulterioare plasate de consumator în viitor. Generația tânără acordă o mare importanță experienței clienților din magazin, neghidându-se doar după preț.
3. Retenție scăzută a clienților?
Soluție: Remarketing prin SMS
Eforturile de a recupera un client care a intrat în magazin, dar nu a cumpărat nimic, reprezintă pur și simplu remarketing. Ideea este simplă – reclamele la produse sunt afișate după un anumit timp petrecut cu anumite coșuri. Dacă utilizatorul a navigat în oferta magazinului online cu biciclete, atunci pe următoarele pagini vizitate, Google Ads va afișa bicicletele care l-au interesat. Această soluție este disponibilă și pe Facebook. Dar este suficient?
Un exemplu de remarketing prin SMS
Paul a căutat o bicicletă într-un magazin recomandat de prieteni, a parcurs oferta, a ales și a cumpărat modelul potrivit. În următoarele săptămâni, a văzut în continuare multe anunțuri publicitare, deși a finalizat comanda.
În acest caz, bugetul publicitar a fost greșit alocat, deoarece era destinat publicității adresate unui client care a cumpărat deja produsul. Astfel de acțiuni nu pot decât să descurajeze un client de la un anumit magazin online. Da, merită să vă extindeți strategia de remarketing prin activarea clienților care au cumpărat, dar acest lucru ar trebui să se facă în mod diferit.
Informațiile de contact despre Paul, care a finalizat comanda, se află deja în baza de date. Așa că hai să-i oferim o reducere la un produs complementar. Nu neapărat sub formă de publicitate pe fiecare pagină pe care o vizitează, ci printr-un simplu SMS. Mesajul ar putea arăta în felul următor:
4. Lipsa de evaluare a comenzii?
Soluție: colectarea de feedback prin SMS bidirecţional
Cum să afli ce așteptări are clientul? Întreabă-l! Majoritatea serviciilor de SMS în masă permit un număr virtual la care cumpărătorul poate trimite un răspuns. Folosește-o dacă dorești să colectezi feedback-ul clienților cu privire la calitatea serviciilor oferite prin intermediul unui sondaj.
Un exemplu de feedback SMS
Trimiteți un mesaj SMS automat imediat după finalizarea comenzii:
Comunicarea bidirecțională poate rezolva mai multe probleme – funcționează bine dacă clientul este implicat în competiție în diverse concursuri. Feedback-ul va fi generat automat în SMSAPI Customer Portal.
Rezumat
În zilele noastre, consumatorii se așteaptă la mai multă atenție și la un răspuns rapid la întrebările lor. Automatizarea informațiilor care le sunt trimise în următoarele etape ale procesului de cumpărare poate contribui la satisfacerea acestor așteptări. Vechiul și bunul SMS trece în mod eficient de zgomotul informațional. Acest proces poate fi implementat cu ușurință în comerțul electronic datorită modulelor SMS pentru magazinele electronice.
Indiferent de scopul lor, mesajele text vor fi utile în fiecare etapă a procesului de cumpărare. Fie că servesc ca notificări despre starea coletelor, fie că sunt folosite în campaniile de remarketing sau în cele promoționale, eficiența și rapiditatea lor garantează îmbunătățirea experienței clienților magazinului și, în consecință, a ROI (return on investment – randamentul investiției).