Table of Contents
Comerțul electronic a devenit mobil, la fel și comunicațiile. Descoperiți cum să utilizați mesajele text într-un magazin online, că soluție pentru notificări automate, marketing și servicii pentru clienți.
Bun venit pe blogul nostru
Suntem SMSAPI. Ajutăm companiile să comunice cu clienții lor. Deși avem sediul în Polonia, mesajele noastre ajung (aproape) în fiecare țară din lume. Doriți să ne testați și să vedeți ce putem face? Înregistrați un cont de probă gratuită!
Notificări prin SMS pentru comerțul electronic
Principalul rol al mesajelor SMS de afaceri este de a transmite informația. Textele informează în timp util și în mod fiabil cu privire la chestiuni importante, cum ar fi expedierea, plata sau returnarea produselor. SMS-urile tranzacționale sunt răspândite în magazinele online ca instrument de servicii pentru clienți. Și astfel, ele sunt o parte esențială a afacerii.
Notificări prin SMS conforme cu GDPR
Mesageria tranzacțională este o parte a afacerii, așa că nu trebuie să obțineți permisiunea pentru a trimite SMS-uri care conțin informații despre plată, expediere și alte detalii esențiale. Pentru a rămâne în conformitate cu GDPR, adăugați informații exacte despre aceasta în politica de confidențialitate.
Clienții doresc să țină evidența comenzilor și tranzacțiilor lor. Mesajele text cu informații despre livrări și plăți vă vor ajuta să organizați experiența de cumpărături.
SMS-ul ajunge la telefon aproape instantaneu. Nu este necesară nicio conexiune la internet sau o aplicație specială. Și astfel, notificările prin SMS sunt un mijloc de livrare pentru informații importante. În plus, un gateway profesional pentru SMS-uri în masă include instrumente pentru a promova compania și pentru a-și consolida imaginea brand-ului.
SMS-ul ca instrument de conștientizare a mărcii
Comerțul electronic profitabil stă pe umerii serviciului său pentru clienți. Foarte des, calitatea experienței clienților determină valoarea medie a coșului și dacă clienții revin. Cei care fac cumpărături online confirmă că informațiile oportune și concrete trimise prin, de exemplu, un mesaj text, sunt esențiale la fiecare pas al călătoriei clientului.
Notificările automate sunt o modalitate excelentă de a rezolva probleme înainte ca acestea să devină probleme. În consecință, depinde de proprietarii de magazine să optimizeze și să eficientizeze comunicarea. De exemplu, sistemul de comerț electronic oferă informații relevante declanșate de o anumită acțiune în loc să răspundă la apeluri telefonice fără sfârșit. Platforma dvs. de comerț electronic ar trebui să permită o astfel de automatizare prin integrarea cu un gateway profesional pentru SMS-uri în masă.
Interesant este că 150 de clienți polonezi ai SMSAPI (sursa: raport SMSAPI 2022, disponibil în poloneză) au confirmat că notificările mobile sunt cea mai importantă și cea mai influentă utilizare în afaceri a mesajelor text. Optimizați serviciul pentru clienți prin implementarea mesajelor SMS automate în vrac în software-ul magazinului dvs. online. Vedeți lista completă a integrărilor SMSAPI.
Marketing prin SMS într-un magazin online
Mesageria text de afaceri are două funcții principale: informare și vânzare. SMS-urile care conțin o ofertă, o promoție sau o reducere urmăresc creșterea conversiilor și a veniturilor. Și pentru a face acest lucru, marketerii folosesc diverse mijloace de persuasiune.
Niciun alt instrument de marketing nu raportează rezultate atât de mari ca o campanie SMS bine pregătită. Acest canal excepțional de eficient are potențialul de a transforma clienții potențiali în clienți fideli.
Mulți agenți de marketing uită că există puncte de vânzare dincolo de social media și e-mail. SMS-urile promoționale pot da rezultate extraordinare dacă vă focusați pe atragerea noilor clienți.
Decizia conștientă de a se alătura unui buletin informativ al companiei susținută de date de pe o platformă de comerț electronic (de exemplu, istoricul de cumpărături și preferințe, gen) este un mix promițătorpentru marketingul mobil. Desigur, potența sa depinde de calitatea datelor clienților, de exhaustivitate și relevanță.
Apoi urmează conținutul, timpul și alte aspecte ale campaniei SMS. Corpul mesajului diferă foarte mult de la nișă la nișă, dar există unele părți și proprietăți comune. Un text nu este un e-mail – trebuie să vă condensați mesajul la 160 (sau 70) de caractere simple. Dar este posibil! Mii de companii dovedesc asta în fiecare zi.
Consimțământul de marketing GDPR
Legea reglementează utilizarea mesajelor text, e-mailului și a altor canale pentru marketing digital. La urma urmei, regulile privind datele și confidențialitatea clienților nu sunt atât de dificile.
Partea cea mai critică este consimțământul. Este imperativ necesar. Și cel mai bun mod de a-l obține este să întrebi. Anumite oportunități funcționează mai bine decât altele, cum ar fi înregistrarea contului și rezumatul comenzii. Nici o casetă de selectare pe pagina unui produs nu ar strica.
Exemplu de consimțământ de marketing prin SMS
Conform Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR), mesajele orientate spre vânzări trebuie să fie precedate de un consimțământ neambiguu, voluntar, conștient și specific. Apropo, dezabonarea ar trebui să fie la fel de ușoară ca și abonamentul la buletinul informativ al companiei.
Model: consimțământ de marketing prin SMS GDPR
Sunt de acord cu prelucrarea datelor mele personale pentru [interval] de către [numele companiei și terți] în [scop].
Utilizări comerciale ale mesajelor SMS în comerțul electronic
Rezumat al celor mai importante nevoi de comunicare ale companiilor care vând online
• Serviciu automat pentru clienți
o Notificări, stări, confirmări
o Mementouri, alerte
• Ofertă, comunicare promoțională
o Buletin informativ al companiei
o Remarketing (recuperarea cărucioarelor abandonate)
o Coduri de reducere
- Implicarea și construirea relațiilor
o Conștientizarea mărcii
o Știri și invitații la evenimente
o Celebrarea întâlnirilor mari
o Jocuri, concursuri și alte activități
o Chestionare, sondaje de satisfacție (NPS) - Educație
o Conștientizarea produsului
o Bune practici - Securitate și verificare
•Comunicare internă
Notificări prin SMS pentru clienți
Automatizarea serviciului pentru clienți este un standard. Mesajele text trimise de o platformă de comerț electronic confirmă plățile, finalizarea comenzii, procesele de expediere sau retur. Întrucât e-mailul a devenit foarte popular companiile trec la canale alternative, cum ar fi SMS-urile, pentru a evita căsuțele de e-mail supraaglomerate, și pe bună dreptate! Mesajele text nu sunt atât de frecvente, astfel, fiind mai greu să ratezi mesaje importante. Mai mult, diferite studii arată o rată de deschidere mai mare, în jur de 95-98%.
Cu toate acestea, nu ar trebui să considerați e-mailul și SMS-urile drept canale concurente. Ambele au dezavantaje și nișe, așa că alegeți instrumentul potrivit nevoilor dumneavoastră.
SMS și e-mail: omnicanal pentru comerțul electronic
Mesageria text este o parte esențială a unui sistem de comunicare. Este și mai important în comerțul electronic, unde serviciul clienților în timp util este adesea un factor decisiv. Dar după cum puteți vedea, SMS-urile pot face mult mai mult pentru un retailer online.
Chiar și așa, mesajele text ar trebui considerate o parte a omnicanalului care cuprinde e-mailul, comunicatorii online, telefonul și alte canale.
Un mesaj text cu o ofertă de vânzare
Marketing-ul prin SMS în comerțul electronic operează pe contactele clienților care au acceptat să primească comunicarea companiei. Confidențialitatea este fundamentală pentru mesajele SMS în vrac pe termen lung.
În plus, vă puteți aștepta la venituri mai mari atunci când proiectați campanii mobile din perspectiva clientului. Și sunt multe de făcut în doar 160 de caractere dintr-un mesaj text.
Deși SMS-ul este un format destul de simplu, doar text, cu o restricție de lungime, aveți la dispoziție câteva instrumente care îl vor face pe atractiv pentru publicul modern. Pentru început, SMSAPI vă oferă o serie de funcții de colectare și gestionare a bazelor de date, comunicare bidirecțională, link-uri scurte, șabloane personalizate de SMS pentru comerț electronic și multe altele.
Un conținut complex într-un SMS
• link scurt (cu un cod de urmărire UTM )
• SMS branding – un nume care înlocuiește un număr
• coduri de reducere
• primirea mesajelor (comunicare SMS 2-way)
• mesaje mai lungi (SMS cu mai multe părți)
Un gateway SMS profesional vă oferă o mulțime de funcții suplimentare. De exemplu, cu SMS-ul vine WhatsApp Business API, LINK Conversations și alte servicii.
De asemenea, puteți verifica baza de date cu numere cu sistemul HLR. Încercați! Vă va ajuta să excludeți contactele inactive și să creșteți eficacitatea.
Automatizare de marketing prin SMS
Majoritatea integrărilor de comerț electronic oferă unele elemente de automatizare a marketingului. În primul rând, mesajele automate încurajează achizițiile, finalizarea comenzilor sau sărbătorirea diferitelor date și evenimente, cum ar fi zile de naștere, aniversări etc. Găsiți toate și multe altele incluse în pluginurile SMSAPI pentru magazinele online.
Fidelizarea clienților: programe de fidelizare prin SMS
Spre deosebire de e-mailuri, buletinele informative bazate pe SMS ar trebui să fie considerabil mai personale, deoarece le scrieți catre numerele private. Fiți atenți și încercați să nu vă antagonizați publicul cu mesaje insistente, spam sau nepotrivite.
Abonamentele la un newsletter înseamnă că clienții doresc să interacționeze cu un brand. Aceștia se așteaptă la conținut unic, valoros, oferte și promoții exclusive, adică: un tratament mai bun și justificare pentru primirea comunicărilor companiei.
În marketingul mobil, utilizați numere private directe ale clienților dvs. Deși nu trebuie să vă faceți griji că ajungeți într-un dosar de spam, trebuie să vă amintiți că răbdarea este scurtă. Așa că cunoaște-ți bine inamicul… clienții! Gândește-te bine la tacticile tale.
Luați în considerare adăugarea de linkuri de dezabonare la mesajele dvs. Avem chiar și un sistem de renunțare opt-out încorporat, respectiv numit Unsbc.me. Cu o simplă atingere, clienții tăi se retrag din viitoarea campanie.
Și nu ar trebui să vă faceți griji că vor pleca. Înseamnă economii și eficiență mai mare.
Puteți adăuga un link de renunțare la un prim mesaj sau îl puteți include ocazional. Este o modalitate excelentă de a arăta că magazinul tău ține cont de confidențialitate și de alegerile clienților și că este transparent cu privire la reguli. Consideră-l un bun PR.
Autorizare multifactorială – conectare sigură folosind codul SMS (2FA SMS)
Autorizarea multifactorială, cum ar fi 2FA SMS, este esențială pentru autentificarea și plata securizate. Mesajele cu coduri de o singură utilizare ajută la verificarea utilizatorilor și la furnizarea acreditărilor. Este popular în comerțul electronic, servicii bancare, servicii online, SaaS și alte soluții mobile.
Cei mai mari jucători (de exemplu, Microsoft, Booking, Google) și companiile mai mici folosesc SMS-urile cu coduri de conectare. 2FA SMS este ușor scalabil și personalizabil pentru orice dimensiune a afacerii. Autorizarea în doi pași este, de asemenea, ușor de implementat folosind API-ul nostru SMS.
Comunicare SMS bidirecțională
Platforma de mesagerie SMSAPI vă permite să primiți SMS-uri de la clienții dvs. Numerele mobile virtuale speciale sunt disponibile în două formate: scurt și lung. Disponibilitatea acestora diferă de la o regiune la alta, așa că contactați consultantul pentru mai multe informații despre destinația dorită.
SMS-ul bidirecțional este o modalitate excelentă de a menține clienții implicați, de a le analiza satisfacția și opiniile, de a gestiona programele de expediere și de întâlniri sau chiar de a organiza concursuri simple.
În plus, numărul de primire, afișat pe un site web sau pe un anunț exterior, ajută la obținerea de noi contacte. Conform GDPR, comunicarea inițiată de un client, în acest caz: un mesaj, este egală cu consimțământul de marketing.
Cum să atragi contacte noi prin SMS?
Afișați beneficiile participării la newsletter-ul dvs. SMS: oferiți valori unice și oferte exclusive. Fiți clar în privința regulilor! Indicați modul de contactare și de dezabonare (consultați sistemul nostru de renunțare prin SMS).
Cum se colectează date de la un client?
Magazinele colectează date folosind numeroase moduri, în diferite locuri și în diferite ocazii. Abonamentul face adesea parte dintr-o experiență de cumpărături. Invitația de a vă alătura newsletter-ului unei companii poate apărea la fiecare pas, dar unele s-au dovedit mai eficiente decât altele.
Cum și când să inviti la o abonare?
• Caseta de selectare pe site-ul de confirmare a comenzii – cea mai populară soluție;
• În timpul înregistrării contului – includeți consimțământul pentru marketing prin SMS în formularul de înregistrare a contului;
• Pe site-ul magazinului (pop-up, casetă) – dar aveți grijă să nu blocați navigarea sau să nu ascundeți elementele esențiale; UX este pe primul loc;
• Newsletter SMS –încercați widgetul gata făcut, care este ușor de editat și ajustabil la campania dvs.;
• Invitați clienți care v-au contactat serviciul pentru clienți;
• SMS bidirecțional
Cum se integrează un magazin online și SMSAPI?
Integrarea unei platforme de comerț electronic cu un gateway SMS este rapidă și ușoară. Lista de sisteme, plugin-uri și aplicații interconectate este în creștere; din fericire, majoritatea sunt disponibile gratuit. În cele mai multe cazuri, veți plăti doar pentru mesajele trimise. Instalați modulul SMS pentru comerț electronic dintr-un loc de comercializare a aplicațiilor interne sau de la terți.
Indiferent de sistemul pe care îl utilizați, veți avea nevoie de un cont la SMSAPI. Creați un cont gratuit, primiți mesaje de test și suportul nostru complet în timpul implementării.