Noiembrie este aici și știm cu toții ce înseamnă asta – Black Friday 2023 se apropie! Pe lângă faptul că este un moment preferat al consumatorilor, acesta este îmbrățișat și de comercianții cu așteptări mari. Tendința către cumpărăturile online în această perioadă a anului dictează rolul critic al campaniilor de publicitate digitală. Pentru a profita la maximum de Black Friday și pentru că aceasta să se desfășoare armonios, trebuie să începeți să vă pregătiți din timp. Am pregătit mai mult de 11 sfaturi practice care vă vor ajuta în acest sens.
Când este Black Friday 2023?
Consumatorii tind să aștepte luni întregi pentru a-și cumpăra articolele preferate la cel mai bun preț. Sfârșitul lunii noiembrie și începutul lunii decembrie este cel mai bun moment pentru a le achiziționa, iar această perioadă începe cu Black Friday. Anul acesta va avea loc oficial în data de 24 noiembrie. Cyber Monday este pe 27 noiembrie. Desigur, alegeți exact când și cât timp ar trebui să fie – 1 zi, un weekend, o săptămână întreagă sau chiar mai mult.
1. Planifică din timp
O pregătire temeinică este cheia succesului oricărei campanii. Sper că ați început deja cu pașii de bază, dar dacă nu ați făcut-o încă, suflecați-vă mânecile!
Planificați cu atenție următoarele detalii:
• Când va fi Black Friday și pentru cât timp?
• Examinați-vă inventarul. La ce produse/servicii veți avea reduceri și cu ce procent?
• Vei fi doar online sau local?
• Ce canale publicitare veți folosi?
• Care vă fi bugetul pe care îl veți aloca pentru publicitate?
• Cum va arăta campania?
Gândiți-vă la viziunea și la mesajul din spatele ei. Optați pentru un aspect diferit de cel obișnuit atât pentru site, cât și pentru reclame. Și nu, acesta nu trebuie să fie complet negru.
2. Valoarea adăugată este mai mult decât o reducere!
Să recunoaștem, o reducere de 2% sau 5% nu îi va face pe clienții tăi să dorească să cumpere mult mai mult decât de obicei. Amintiți-vă, Black Friday este cea mai mare zi de vânzări din an, așa că gândiți-vă macro și dați totul.
Cu toate acestea, o zi de vânzări fantastice nu înseamnă neapărat o scădere uriașă a prețului. Dacă nu puteți reduce prețul cu 15% sau mai mult, atunci luați în considerare să oferiți stimulente diferite, dar atractive: o încercare gratuită a serviciului, un cod de reducere pentru achiziții viitoare, produse suplimentare gratuite care se află în depozitul dvs., transport gratuit etc. Dacă vindeți servicii digitale, gândiți-vă cum le puteți combina pentru a oferi o ofertă atractivă.
3. Pregătiți-vă site-ul
Asigurați-vă că site-ul dvs. este în stare tehnică perfectă.
Atragerea clienților este doar primul pas. Înainte de a ajunge să plaseze o comandă, trebuie să aveți grijă de experiența lor pe site.
Nu există o dezamăgire mai mare decât un site web lent sau care nu răspunde. Este înțelept să reduceți timpii de încărcare înainte de începerea sezonului de cumpărături atât pe mobil, cât și pe desktop. Acum, cu siguranță, nu este momentul să testați răbdarea clienților dvs. Viteza optimă la care ar trebui să se încarce un site web este de 2 secunde. Verificați cum funcționează al dvs. aici.
Rețineți că în timpul Black Friday, site-ul dvs. va primi mult mai mult trafic și ar trebui să îl pregătiți din timp pentru asta. Nu vrei să „crape” tocmai atunci când ai cea mai mare nevoie, nu-i așa? Contactați compania dvs. de găzduire și, cu ajutorul acesteia, asigurați-vă că serverul dvs. este pregătit pentru această încărcare.
Asigurați-vă că nu există probleme cu adăugarea produselor în coș, plasarea comenzilor și că există suficiente opțiuni de plată.
4. Fii diferit
Nu uitați să faceți ca oferta dvs. să iasă în evidență . Majoritatea companiilor au creat o pagină separată de destinație special pentru perioada de Black Friday și își încarcă ofertele acolo. Dacă, din cauza resurselor tehnice sau financiare limitate, nu aveți această oportunitate, atunci măcar încercați să faceți suficient de vizibile și scoateți în evidență produsele/serviciile pentru această promoție.
Oferiți produsele selectate pentru o perioadă limitată de timp. Adică oferta este valabilă în limita stocului disponibil sau este disponibilă doar vineri (sau până la o anumită zi). Selecția limitată este un stimulent excelent pentru a crește implicarea și pentru a încuraja clienții să viziteze magazinul sau să adauge mai multe în coșul de cumpărături.
Probabil știți deja că trebuie să pariați pe o strategie multicanal pentru a vă arăta oferta celui mai mare public posibil. Fiecare concurent al dvs. gândește același lucru.
Într-o zi în care utilizatorii vor fi bombardați cu sute de oferte, există vreo modalitate de a vă asigura că o vor observa pe a voastră?
Trimițând un scurt SMS clienților dvs. + un link către pagina de destinație de Black Friday sau un cod promoțional cu reducere, garantezi că anunțul tău va fi remarcat printre toate celelalte.
Mesajele SMS au o rată de deschidere de 98%.
Statisticile arată că 90% dintre mesaje sunt citite în 5 minute de la primirea lor.
Știind acest lucru, merită să bugetați acest canal? În acest articol, vă vom oferi încă 6 motive pentru a include publicitatea prin SMS în strategia dvs.
Daca nu v-ați creat inca un cont gratuit pe SMSAPI, acum este momentul sa faceți asta si să vă pregatiți campaniile la timp pentru cele mai mari vanzari ale anului.
5. Notificările prin SMS sunt obligatorii
După cum tocmai am menționat, utilizatorii vor fi bombardați cu mesaje publicitare de la concurenții dvs., care vor încerca, de asemenea, să-i atragă în aceleași moduri . În timpul Black Friday, telefonul este cel mai folosit dispozitiv pentru a căuta oferte și a face cumpărături. Mesajul SMS este considerat cel mai fiabil mijloc de a ajunge la clienții dumneavoastră în această perioadă a anului. Așa că faceți un pas înaintea concurenței și informați-vă clienții printr-un alt mod:
6. SMS de Black Friday
Trimiteți un scurt mesaj în baza dvs. de contacte (din nou – colectate conform cerințelor GDPR), informându-i aveți o campanie Black Friday și adăugând un link către pagina dvs. de destinație unde pot vizualiza ofertele. Adaugă de la ce dată pot profita și gata! Rapid, ușor, sigur și cât mai eficient posibil.
Statisticile arată că 90% din mesajele primite sunt citite în decurs de 5 minute de la primirea lor, deci ce modalitate mai rapidă și mai sigură decât SMS-urile pe dispozitivul mobil?
48% dintre clienții magazinului online susțin că au făcut o achiziție după ce au primit un SMS cu un cod promoțional sau un link către o ofertă.
Vă dorim noroc cu campania de Black Friday de anul acesta. Dacă aveți întrebări, contactați-ne prin – suntem aici pentru tine.
Citește și SMS Marketing în E-commerce – Ghidul Suprem.