Bazele Marketingului de Conținut în Campaniile SMS

În vremurile în care tehnologia este omniprezentă, primim o cantitate enormă de informații de departe și de aproape – indiferent dacă le dorim sau nu. Panouri publicitare colorate, plasare de produse în timp ce vă uitați la serialul preferat sau videoclipuri în buclă pline de reclame – o persoană de pe stradă este inundată cu 100 de mesaje pe zi. Cu toate acestea, o persoană poate reține doar 10% dintre ele. Există o modalitate de a ocoli aglomerația.

Producem din ce în ce mai mult conținut care este distribuit pe mai multe canale diferite. Din păcate, acestea sunt din ce în ce mai puțin utile pentru consumator. Destinatarul este obosit și ezitant. Dar dacă avem grijă de conținut și îl direcționăm cu precizie, consumatorii noștri vor ajunge să viziteze websiteul sau magazinul dvs. și vor urma sugestiile. Și vor cumpăra mai mult!

Cum să treziți interesul potențialului dvs. client, să îl distrați sau să îl educați și, în cele din urmă, să îl fidelizați? Folosiți următoarele reguli de conținut marketing în campania dvs. de SMS.

O persoană în centrul acțiunilor tale

Atât în B2B, cât și în B2C, trebuie să vă amintiți că, din punct de vedere tehnic, comunicarea este întotdeauna H2H (Human to Human). La urma urmei, nu este vorba de un computer care vorbește cu un altul, ci de doi oameni adevărați.

Cea mai importantă provocare în H2H este autenticitatea, reacția rapidă, spontaneitatea și mai presus de toate – dialogul cu cealaltă persoană. O astfel de relație seamănă cu o conversație reală care stimulează loialitatea față de marcă și încrederea. Este excelent să reușiți să faceți astfel încât acțiunile de marketing (inclusiv SMS-urile) să fie atractive și distractive. Doar să nu cădeți în capcana de a face promisiuni!

Textul scurt conține 160 de caractere, iar unele dintre ele merită să fie folosite pentru a personaliza mesajul. Dacă baza de date a clienților dvs. include nume și prenume, puteți utiliza datele în saluturi, de exemplu “Salut, Ioan”.

Este esențial să vă apropiați direct de destinatar și să folosiți imperativul, de exemplu “Cumpără”, “Vino!”. Astfel de verbe sunt numite în mod obișnuit call-to-action (invitație-la-acțiune) (CTA pe scurt).

Ca urmare, persoana care citește mesajul se simte unică și aleasă. Conform cercetărilor pe care le-am efectuat în rândul antreprenorilor din Polonia, campaniile cu o ofertă personalizată sunt mult mai eficiente decât cele generale. Acest lucru nu face decât să confirme faptul că personalizarea este vitală pentru un marketing prin SMS eficient.

Campania prin SMS deschide, de asemenea, o altă ușă pentru H2H -targetare.  În timp ce vă construiți baza de date a clienților, adică cu widgetul Newsletter SMS, este de asemenea important să vă întrebați abonatul despre vârstă, sex, interese sau mărimea pantofilor.

Utilizarea acestor date poate fi folosită cu ușurință într-o campanie foarte bine adaptată, care să răspundă așteptărilor clienților. Este, de asemenea, o modalitate perfectă de a optimiza costurile și timpul – a trimite mai puțin înseamnă a economisi mai mult.

În lumea supraîncărcării de informații (cunoscută și sub numele de infobezitate), este dificil pentru un client să înțeleagă și să proceseze fiecare bucată de conținut care ajunge la creierul său. Drept urmare, procesul de luare a deciziilor este mult mai complicat din cauza prezenței prea multor informații.

Marketingul de conținut nu este altceva decât crearea și distribuirea de conținut valoros care să răspundă nevoilor clienților. În timp ce creați un SMS, trebuie să răspundeți la această întrebare: Destinatarul meu va găsi mesajul util?

Textul util răspunde nevoilor, joacă un rol specific, educă sau distrează. Un astfel de SMS nu este dăunător și iritant. Dimpotrivă, îi oferă clientului un anumit sentiment, prezintă motive concrete și nu conține cuvinte goale.

Cum să urmăriți traficul primit dintr-o campanie SMS?

Vorbiți limba beneficiului

Un SMS eficient este cel care îl determină pe destinatar să facă acțiunea dorită, de exemplu, să completeze formularul de cerere, să apese pe link-ul prescurtat sau să transmită mesajul (despre livrare, confirmarea cumpărăturilor).

Pentru a vă asigura că sunteți înțeles corect, uitați de metafore și hiperbole, deoarece acestea nu pot provoca decât efectul opus. Un mesaj excelent este cel care expune în mintea destinatarilor imaginea specifică a mărcii dvs. În locul mesajului foarte lung și confuz, încercați să vă concentrați pe valoarea reală și pe obiectivul singular. Asigurați-vă că folosiți, de asemenea, un creator de logo pentru a face și adăuga un logo profesional la toate mesajele dvs.

Considerație finală: cunoașteți-vă clientul

Nu e nimic de temut, trebuie doar înțeles.” – a declarat un laureat polonez al premiului Nobel. Același lucru este valabil și pentru relațiile cu clienții. Pentru a le satisface așteptările și nevoile, trebuie să înțelegeți modul lor de gândire.

Încercați să vă dați seama ce îi deranjează, ce le stimulează comportamentul, care sunt motivele pentru deciziile pe care le iau. Care sunt provocările cu care se confruntă? Produsul, serviciul, mesajul dvs. le răspunde?

Aceste întrebări nu sunt altceva decât o parte din crearea persoanei cumpărătoare. Persoanele cumpărător sunt reprezentări arhetipale (modelate) bazate pe cercetări despre cine sunt cumpărătorii.

Cuvintele sunt puternice. Dacă le folosiți cu înțelepciune, ele pot deveni o valoare masivă pentru afacerea dvs.. Pentru a crea un conținut grozav, care poate fi numit captivant și util, trebuie să respectați regulile marketingului de conținut. Acest lucru necesită un efort, dar aduce multe beneficii – astfel încât marketingul dvs. să nu mai fie o datorie îngrozitoare, ci o conversație, fructuoasă pentru ambele părți.

Chiar dacă consumatorii se pot apăra cu ușurință de un conținut insistent, tot mai puteți câștiga prin dialog și o concepție comună în campaniile SMS.