Table of Contents
Oamenii nu cumpără ceea ce faci, ci motivul pentru care o faci – spunea Simon Sinek. Înainte de a vă începe călătoria cu marketingul prin SMS, ar trebui mai întâi vă descoperiți “de ce-ul” și să stabiliți un plan detaliat cu MdS-uri (Măsuri de Succes). În spatele acțiunilor dvs. trebuie să existe întotdeauna un motiv, de aceea vă prezentăm 6 argumente în favoarea comunicării prin SMS.
Un mesaj scurt este convenabil pentru ambele părți
Acesta economisește timp atât pentru expeditor, cât și pentru destinatar. Trăim vremuri în care un consumator este bombardat de sute de reclame în fiecare zi. Să fim sinceri, noi, în calitate de agenți de marketing, avem la dispoziție doar un scurt moment pentru a-l sau a o convinge.
Un SMS ar trebui să fie un mesaj simplu, un argument care să explice de ce merită să accesați un anumit link, să răspundeți sau să vă prezentați la un anumit magazin. Un agent de marketing nu trebuie să investească timp și bani în crearea de conținut. 160 caractere este suficient. Întrebarea este cum să le folosești corect?
Garanția livrării
În cazul unei corespondențe, există riscul ca un mesaj să ajungă în dosarul de spam. Mai mult, unii își verifică rar căsuțele de e-mail. Pliantele, chiar și atunci când sunt înmânate trecătorilor, sunt adesea aruncate în cel mai apropiat coș de gunoi. Ignorăm reclamele difuzate la televizor prin schimbarea canalelor.
Nu există astfel de probleme în cazul SMS-urilor – cu condiția ca destinatarul să nu se afle într-o zonă fără acoperire sau ca bateria să nu se fi descărcat, acesta va primi un mesaj în scurt timp.
Este eficient din punct de vedere al costurilor
În ciuda a ceea ce spun unii oameni, marketingul prin SMS este relativ ieftin. Mulți fac greșeala de a compara prețul trimiterii a 100.000 de SMS-uri cu cel al trimiterii a 100.000 de e-mailuri. Este o abordare greșită. Trebuie să luăm în considerare costul real!
În cazul marketingului prin e-mail (în afară de costul pur și simplu al trimiterii), există, de asemenea, costul creării conținutului, al pregătirii șablonului, al achiziționării elementelor grafice.
Chiar dacă trimiterea de e-mailuri se face perfect, nu ajunge decât la câteva zeci de procente din clienții din baza de date.
O campanie de SMS în masă către o bază de date bine personalizată și orientată are, de obicei, o rată de deschidere de peste 90%. Când calculați costul și țineți cont de numărul de mesaje deschise, veți obține un preț real pentru ajungerea la destinatari.
Rată de implicare ridicată
O rată bună de implicare este unul dintre principalele avantaje ale marketingului prin SMS. Rata de reacție a comunicării prin SMS poate ajunge, în funcție de produs, de la 20% până la 70%! O reclamă clasică la radio sau la TV poate avea o rază de acțiune mai mare, dar evocă o rată de reacție de până la 1,5%.
Timp de reacție rapid
Majoritatea mesajelor sunt citite în doar câteva minute. Există industrii și obiective de marketing care necesită acțiuni rapide (de exemplu, concursurile organizate în timpul evenimentelor).
Posibilitate de măsurare este un aspect la care fiecare persoană de vânzări trebuie să acorde atenție. Fără analiza statisticilor de bază, este dificil să se măsoare eficiența anumitor acțiuni și să se planifice bugetul în mod rațional. Datorită rapoartelor detaliate de livrare a SMS-urilor se poate controla cu ușurință eficiența acestui canal.
Flexibilitatea și numeroasele aplicații ale SMS
Mesajele text pot fi utilizate în diferite industrii și în diferite scopuri. Se pot trimite SMS-uri în masă care să informeze despre o nouă ofertă, să trimită coduri de reducere și să atragă clienți către un magazin.